CAPGROSSOS

Anirem afegint idees a mida que vagin passant els dies, per tant no deixeu de mirar aquesta pàgina! 

Aniria bé fer un horari general, amb les activitats que durem a terme diàriament, per tal de seguir unes pautes i rutines que ajudaran als infants, i a tots plegats, a situar-nos i a controlar una mica més aquesta situació excepcional en la que ens trobem.



   PROPOSTES LINGÜÍSTIQUES    
  • Dir el dia que és i el temps que fa.
  • Parlar molt i aprendre a utilitzar el vocabulari correcte (cal dir les coses pel seu nom).
  • Fer alguna descripció d’objectes, paisatges i persones en veu alta. 
  • Mirar fotografies i posar-hi títols.
  • Escriure el seu nom amb model i sense. 
  • P4: Escriure el nom dels companys/es, familiars, amics… amb ajuda, si cal.
  • Dibuixar lletres amb el dit en una safata amb sorra seguint un model. 
  • P4: després les pot escriure. 
  • Dibuixar paraules curtes amb el dit en una safata amb sorra seguint un model. 
  • P4: després les pot escriure si vol. 
  • Per treballar algun vocabulari podem retallat fotografies de revistes i diaris i escriure el nom d'alguna cosa amb ajuda. 
  • Mirar contes i demanar-los que us expliquin les imatges en veu alta. 
  • Ajudar a les mares i pares a fer llistats de coses per jugar, d'animals, de fruites...
  • Escoltar cantar i ballar les cançons treballades a anglès. 
  • Dibuixar lletres a l'esquena d'algú i després buscar objectes que continguin aquesta lletra. Que comencin per la lletra, que la tinguin al mig, que la tinguin al final.


    PROPOSTES PLÀSTIQUES     
  • Dibuixar (lliurement, motivats).
  • Pintar objectes (pedres, fustes…).
  • Esquinçar paper amb els dits i retallar papers amb tisores.
  • Fer composicions (amb papers de revistes, diaris…).
  • Modelar amb plastilina, fang, farina…
  • Fer estampacions amb objectes de casa. 



    PROPOSTES MATEMÀTIQUES    

  • Dibuixar/fer seriacions amb gomets i que les hagin de seguir. 
  • Comptar, classificar material divers que tingueu a casa. (tipus, mida, material…)
  • Calcular mentalment fins al número 3 aprox. (afegir i treure).
  • P4: fer algun problema fàcil fins al 5. (afegir i treure)
  • Buscar formes geomètriques per casa. 
  • Comparar objectes de casa (que pesa més?, què pesa menys?, que és més gran?, què és més petit?)






    PROPOSTES MUSICALS    
La música és una eina fonamental per manternir-nos alegres i positius. Així que us animem a cantar, ballar, tocar, escoltar... és el millor aliment per l'ànima!!

CANTEM:

-Cançons del "Corona Vida"
cançó de xiula que ens explica que és el coronavirus!
cancó que explica què és el coronavirus als més petits i petites.

-Cançons de primavera:
Ja ve la primavera
La primavera D. Gelabert 
la primavera és aquí

-Cançoner digital: cançoner infantil

TOQUEM: amb percussió (Podem utilitzar estris de cuina) o amb parts del cos.
-Fer música amb família, mireu aquest blog!
-Joc de mans

BALLEM:
-Ball per escalfar de la Cuca
-El Rock de la formiga del Pot Petit
-Hei bugy bugy de la Mainada sons

ESCOLTEM:
-Concerts en família de la Dàmaris Gelabert:
concert1
concert2
concert3 
Concert4

-A. Vivaldi
Hivern
Primavera

FESTA MAJOR

-Canya d'or: Cúmbia de festa major
-Ton pare balla del drac
-La cucafera


   ALTRES PROPOSTES   

Cordar i descordar botons.

Jugar a jocs de taula (respectant unes petites normes acordades).

Fer activitats variades online a L'EDU365

Escoltar aquest conte que parla sobre el coronavirus.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada